ponedjeljak, 29. srpnja 2013.

Papa: Ko sam ja da sudim gejevima

Vatikan -- Papa Franja u istorijskoj izjavi poručio da nema mjesta za osude i marginalizaciju ljudi homoseksualne orijentacije: ''Ko sam ja da sudim homoseksualcima?'' 

Kako piše AP, papa je to izjavio tokom "nevjerovatno otvorenog obraćanja novinarima" u avionu kojim se vraćao iz Brazila.


"Ako je neka osoba homoseksualac i traži Gospoda i ima dobru volju, ko sam ja da ga osuđujem?", rekao je papa u izjavi koja predstavlja veliki zaokret u politici Vatikana.
Papa Franja je posebno govorio o sveštenstvu homoseksualne orijentacije, rekavši da "neće osuđivati sveštenike homoseksualce". To je potpuno suprotno od onoga što je bio stav njegovog prethodnika pape Benedikta XVI, koji je 2005. u jednom dokumentu naveo da "ljudi sa dubokim homoseksualnim težnjama ne treba da nose odoru".

"Sveštenstvu homoseksualne orijentacije treba dati oprost, zaboraviti njihove grijehe", rekao je papa Franja.
On je istakao da je "homoseksualna orijentacija sasvim u redu, ali da je ono što je loše - homoseksualni lobi". To je tema o kojoj je govorio i ranije, kada je iznenadio javnost izjavom da u "Vatikanu djeluje homoseksualni lobi".

On se ipak osvrnuo na crkvena učenja, istakvši da ona kažu da "homoseksualni čin jeste grijeh, ali da homoseksualna orijentacija sama po sebi nije".
"Crkvena učenja to vrlo dobro objašnjavaju. Kažu da oni ne bi trebalo da budu marginalizovani zbog toga, već bi trebalo da budu integrisani u društvo", rekao je papa.
Poglavar Rimokatoličke crkve otvorio je još jednu "tabu temu", ali je ipak odbacio mogućnost da svešteničku odoru obuku i žene.

"Crkva je već dala odgovor na to pitanje i rekla 'ne'. Ta vrata su zatvorena", rekao je papa Franja, ali je istakao i da uloga žena u crkvenom životu mora biti veća od mjesta u administraciji i pastoralnim službama.
Vodeći svjetski mediji su papinu izjavu prenijeli na udarnim mjestima pod oznakom "hitno", a mnogi je već ocjenjuju kao civilizacijski i istorijski iskorak.
BBC postavlja pitanje da li je ona znak novog odnosa Vatikana prema homoseksualcima, dok Rojters ističe da je papa u razgovoru sa novinarima stao u odbranu homoseksualne populacije od diskriminacije i štitio njihova prava.
AP u svom izvještaju navodi da je "papa bio duhovit i vedar tokom razgovora koji je trajao oko sat i po, da nije izbjegao nijedno pitanje, pa čak ni direktno pitanje o tome da li je jedan njegov blizak saradnik umiješan u homoseksualnu vezu".

Papa je odgovarajući na to pitanje istakao da su do njega stizale optužbe da su neki njegovi saradnici "bili grešni", ali ne i da su činili krivična dijela kao što je zlostavljanje djece.
"Kada nisu u pitanju krivična djela, već grijesi i kada ih neko prizna, Bog ne samo da prašta već i zaboravlja. Mi nemamo prava da ne zaboravimo", rekao je papa i zatražio od novinara da nastave da istražuju Crkvu i ukazuju na sve loše u Vatikanu.

Papa Franja je od trenutka kada je postao novi poglavar Rimokatoličke crkve počeo da ruši tabue, ističe i promoviše skromnost ispred raskošnog života uobičajenog za Vatikan, mijenja navike svojih novih saradnika, ali i govori o "mračnim temama" vezanim za Vatikan kao što su seksualno zlostavljanje, homoseksualni lobi i sumnjive finansije Vatikanske banke...
Papa Franja, ipak, neće putovati u Istanbul na svečanost Svetog Andrije.
Takođe, Papa je novinarima u avionu na povratku iz Brazila, saopštio da neće putovati u Istanbul na svečanost Svetog Andrije, zbog, kako kaže obaveza. "Postoji i poziv iz Fatime”", dodao je papa, prenijele su agencije.

Turski mediji su javili ranije da su u Istanbulu već počele pripreme za posjetu pape Franje koja bi trebalo da bude realizovana 30. novembra 2014. godine.
Patrijarh Vartolomej prisustvovao je u martu misi ustoličenja pape Franje u Vatikanu, a nakon toga je otkrio da mu je novoizabrani papa kazao kako želi da posjeti Tursku.
Posjeta pape Istanbulu bila bi od velikog značaja za katoličku i pravoslavnu crkvu, ocjenjuju turski mediji.
S obzirom na to da se patrijarh Vartolomej smatra jednim od vodećih vjerskih lidera u pravoslavnom svijetu smatra se da bi to značilo i unapređenje dijaloga izmedju istočnog i zapadnog hrišćanstva.

Izvor: AP

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.